Dit project onderzoekt de vraag hoe je een MOOC (Massive Open Online Course) vormgeeft die de academische taalvaardigheid van studenten hoger onderwijs kan verbeteren.
BECERID is een Europees (Erasmus+ KA2) project waarin gewerkt wordt naar een Europese versie, en verschillende nationale versies, van de succesvolle blog Kleutergewijs. In deze blog schrijven lerarenopleiders wekelijks nieuwe blogberichten over onderzoek en innovatie in onderwijs, met extra aandacht voor diversiteit en sociale inclusie in de kleuterklas.Ā
Boekenhouder is een professionaliseringstraject-op-maat om de leescultuur enĀ de kwaliteit van het voorbereidend leesonderwijs in de kleuterklas te verhogen.
We ontwikkelen een educatieve aanpak gericht op het versterken van de leerkracht om democratische vaardigheden in te oefenen in een superdiverse klas. We richten ons in de eerste plaats op het ontwikkelen van een context waar leerlingen zich āthuisvoelenā. Zo werken we aan āde democratische proeftuinā, een veilige omgeving waar jongeren het samenleven kunnen inoefenen.
InĀ BurgerSTEM vertalen we burgerwetenschap naar de lagere school door leerlingen te betrekken bij wetenschappelijk onderzoek.Ā Door effectief wetenschappelijke informatie te verzamelen en te verwerkenĀ leren kinderen wetenschap gericht te gebruiken, stimuleren we hun motivatie en verduidelijken we wat wetenschap precies tot wetenschap maakt.
Er werden al veel academische studies verricht rond het thema circulair bouwen. Nu is er een urgente vraag om die kennis te vertalen naar hands-on uitvoeringstechniekenĀ die direct bruikbaar zijn op de werf.Ā Door een mobiele unit te ontwerpen waarin verschillende maquettes van circulair bouwen worden tentoongesteld, is het mogelijk om de principes bereikbaar en tastbaar te maken voor de aannemers.Ā
Een groot potentieel in de verantwoorde omgang met ons klimaat zit hem in de reductie van de milieu-impact van bouwmaterialen en het maximaal hergebruiken van bouwmaterialen.
Many academic studies have already been conducted on the theme of circular construction. Now there is an urgent need to translate that knowledge into hands-on implementation techniques that can be used directly on site. By designing a mobile unit in which various models of circular construction are exhibited, it is possible to make the principles accessible and tangible for the contractors.
A great potential in the responsible handling of our climate lies in the reduction of the environmental impact of building materials and the maximum reuse of building materials.
Met het project CodeFun Brussels ā secundair onderwijs willen we de Brusselse leerlingen en leerkrachten uit de eerste en de tweede graad van het secundaire onderwijs op een speelse, uitdagende en onderzoekende manier kennis laten maken met het coderen.