#Plekvrij was een succes. Duizenden gezinnen boden onderdak aan OekraĆÆense vluchtelingen. Onderzoekers van het Onderzoekscentrum Sociaal Werk en het Kenniscentrum Gezinswetenschappen bevroegen 650 gastgezinnen. Hoe gaat het nu met hen? Hoe hebben zij deze ervaring beleefd? Krijgen ze de ondersteuning die ze nodig hebben?Ā
Ouderen in maatschappelijk kwetsbare situaties vinden niet steeds de weg naar lokale organisaties of programmaās die kennis, vaardigheden en attitudes rond gezonde levensstijl bij ouderen willen aanscherpen. Dit project zet daar op in.
In dit vierjarige project willen we de effectiviteit en kosteneffectiviteit nagaan van een functioneel trainingsprogramma voor kwetsbare thuiswonende 70-plussers.
In dit vierjarige project willen we de effectiviteit en kosteneffectiviteit nagaan van een functioneel trainingsprogramma voor kwetsbare thuiswonende 70-plussers.
Met Art-Ie, Artificiƫle Intelligentie Inspiratie, bieden we bedrijven de kans om op verschillende manieren een samenwerking met een kennisinstelling aan te gaan op het vlak van AI en zo belangrijke stappen te zetten in hun digitaliseringsproces.
In een complexe Brusselse buurt werken we vanuit basisschool Balder aan een sterk bondgenootschap van onderwijs-, welzijns- en vrije tijdspartners om alle leer- en levenskansen aan kinderen en hun gezinnen te geven. We ondersteunen en coachen het netwerk dat samen een warme school bouwt en we doen actie-onderzoek naar de organisatie van een āverlengde leerdagā.
In dit project onderzoeken we het perspectief en de ervaringen van mensen die bedelen, van terreinwerkers en van andere betrokkenen zoals winkeliers, politie of voorbijgangers.
In this project, we investigate the perspective and experiences of people who beg, of field workers and of other stakeholders such as shopkeepers, police or passers-by.
Odisee brengt de reststromen van oplaadbare batterijen in kaart binnen vijf Vlaamse ziekenhuizen. We identificeren de huidige end-of-life strategieƫn en bepalen de grootste opportuniteiten om deze batterijen te hergebruiken in een hogere R-strategie.
Hoe beleven bi-culturele koppels hun relatie? Waarom zijn relaties van bi-culturele koppels kwetsbaarder? Hoe kunnen we ā in co-creatie met het werkveld ā komen tot een meer divers-sensitieve hulpverlening aan de groeiende groep van bi-culturele koppels? Die vragen staan centraal in dit project.
We ontwikkelen een educatieve aanpak gericht op het versterken van de leerkracht om democratische vaardigheden in te oefenen in een superdiverse klas. We richten ons in de eerste plaats op het ontwikkelen van een context waar leerlingen zich āthuisvoelenā. Zo werken we aan āde democratische proeftuinā, een veilige omgeving waar jongeren het samenleven kunnen inoefenen.