-
Ontdek aan de hand van de actualiteit de betekenis achter dure woorden uit het fiscale jargon.
Boekhouden ā economie
Semester 1 en 2: op afspraak
gratis - contact
-
We gaan aan de hand van bepaalde cases aan de slag om studenten inzicht te laten krijgen in de cijfers van een onderneming. Op basis van deze cijfers zullen er ook beslissingen moeten genomen worden.
Voordat we aan de slag gaan krijgen de studenten een korte uitleg waarop ze moeten letten als ze cijfers van een onderneming te zien krijgen.
Boekhouden ā economie
Semester 1 en 2: op afspraak
gratis - contact
-
Wanneer een bedrijf een bier wil exporteren naar het buitenland dan zijn er verschillende diensten binnen het bedrijf hieraan meehelpen. Iedereen denkt spontaan aan de brouwerij of het transport maar ook de boekhoudafdeling en marketingafdeling zijn hierbij betrokken.
We gaan eens dieper in op wat deze afdelingen allemaal doen bij de export van het bier.
Boekhouden ā economie
Semester 1 en 2: op afspraak
gratis - contact
-
In deze workshop maken uw leerlingen kennis via een kort en praktisch overzicht van verschillende digitale visualisatietechnieken die gebruikt worden om vastgoed commercieel op de markt te brengen: fotografie, video, 360Ā°-fotografie en video, Sketchup (3d tekenprogramma), VR-tours. In een tweede deel gaan uw leerlingen zelf aan de slag en maken ze een rondleiding met een 360Ā°-camera. Nadien kunnen ze met een VR-bril in de zelfgemaakte rondleiding rondlopen.
Duur: 1u30
Maximum 16 leerlingengratis - contact
-
Aan de hand van een case overlopen uw leerlingen de verschillende onderdelen van het uitwerken van een idee adhv het business model canvas. De verschillende onderdelen van dit business plan worden dan daarna ingevuld in het financieel plan.
Economie, ondernemen, bedrijfseconomie
Semester 2: niet op maandag en vrijdaggratis | contact |
-
Dromen van een eigen zaak? Hoe begin je eraan? Uw leerlingen geven hun idee vorm en werken een 'pitch' uit.
Aan de hand van het business model canvas overlopen we de verschillende onderdelen van een uitwerken van een idee. Daarna wordt het idee voorgesteld aan de groep, dmv een āelevator pitchā.Semester 2: op afspraak
Economie - Ondernemerschap
gratis | contact |
-
Weet je precies wat jouw toekomstige klant zoekt en wilt? Hoe bereik ik de juiste prospect? Hoe maak je snel en efficiƫnt een goede offerte op? Welke zaken zijn essentieel bij de opmaak van een offerte? In deze workshop leren uw leerlingen alles over prospect en het opstellen van een eerste offerte.
Deze workshop wordt aangeboden door het graduaat Sales Support.Economie en Organisatie
Doelgroep: bij voorkeur leerlingen uit de dubbele finaliteit en finaliteit arbeidsmarkt.
Semester 1 en 2: op afspraak
gratis | contact |
-
Uw leerlingen ontdekken in deze interactieve workshop het geheim van het brein! Ze verkennen de fascinerende invloed van Cialdiniās beĆÆnvloedingsprincipes en ontwikkelen vaardigheden die verder gaan dan praten. Let's get practical! Ze krijgen hands-on ervaringen met het 'Sell Me This Duck'-spel.
Deze workshop wordt aangeboden door het graduaat Sales Support
Economie en Organisatie
Doelgroep: bij voorkeur leerlingen uit de dubbele finaliteit en finaliteit arbeidsmarkt.
Semester 1 en 2: op afspraak
gratis | contact |
-
Tijdens deze workshop begeleiden we uw leerlingen bij het verkennen van hun eigen ondernemers ideeƫn of aangereikte concepten, waarbij ze stap voor stap leren hoe ze een levensvatbaar businessidee uitwerken. Door middel van praktische voorbeelden en het Business Canvas Model sjabloon moedigen we de leerlingen aan creatief te denken, samen te werken en hun ondernemersvaardigheden te ontwikkelen.
Deze workshop wordt georganiseerd door het graduaat Sales Support.
Economie en Organisatie
Doelgroep: bij voorkeur leerlingen uit de dubbele finaliteit en finaliteit arbeidsmarkt.
Semester 1 en 2: op afspraak
gratis | contact |
-
Bij internationale handel is een belangrijke vraag: āWie is verantwoordelijk voor wat er tijdens internationale transacties (en meer bepaald tijdens het internationale vervoer) gebeurt?ā Met andere woorden, wat zijn de rechten en plichten van koper en verkoper uit de betrokken landen, wie draagt de kosten en risicoās van het vervoer, wie moet de douaneformaliteiten regelen? Deze verantwoordelijkheden zijn vastgelegd in de Incoterms.
Op een educatieve manier (met o.a. digitale hulpmiddelen) komen uw leerlingen te weten wat Incoterms zijn en welke aspecten de Incoterms regelen, welke vormen van Incoterms er bestaan voor alle vervoerstypes bij internationale aan- en verkoop. Theorie en praktijk worden aan elkaar gelinkt.Deze workshop wordt georganiseerd door het graduaat Sales Support.
Economie en Organisatie
Doelgroep: bij voorkeur leerlingen uit de dubbele finaliteit en finaliteit arbeidsmarkt.
Semester 1 en 2: op afspraak
gratis | contact |