Dit bedrijfssimulatiespel neemt de logistieke ketting onder de loep. De leerlingen kiezen een eigen rol: kleinhandelaar, distributeur, producent... Elk team probeert op een kostenefficiĆ«nte manier aan de vraag van de eindklant te voldoen. Na afloop vergelijken we de resultaten van alle teams.

gratis - contact

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025

 

Uw leerlingen kunnen zich buigen over de volgende onderwerpen:

- Corporate branding: hoe maak je een sterk merk?

-  Pitchen met pit! Presenteren met impact. 

- Commercieel schrijven, onmisbaar voor bedrijven!

Semester  1: op afspraak

Semester 2: op afspraak

Duur: 1.30 uur



economie - bedrijfscommunicatie

gratis - contact

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025

Dromen van je eigen zaak? Hoe begin je eraan? Uw leerlingen geven hun idee vorm en werken een 'pitch' uit. Aan de hand van het business model canvas overlopen we de verschillende onderdelen van een uitwerken van een idee. Daarna wordt het idee voorgesteld aan de groep, dmv een ā€˜elevator pitchā€™.

Semester 2: niet op maandag en vrijdag

Economie - ondernemerschap

Deze workshop wordt online aangeboden!

gratis | contact | 

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025

Uw leerlingen ervaren hoe het is om een productiebedrijf te leiden. Ze beslissen welke grondstoffen en machines ze aankopen. In teams van twee of drie stippelen ze hun strategie uit. Vervolgens wordt het productiebedrijf echt gestart voor elk team. Na afloop vergelijken uw leerlingen de resultaten van alle teams en volgt een korte bespreking van de strategie.

Productiebeheer ā€“ voorraad

gratis - contact

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025

 

In deze workshop komen alle facetten van een marktonderzoek aan bod: van info verzamelen en verwerken tot kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Aan de hand van echte praktijkcases staan uw leerlingen stil bij marketingprocessen. Deze sessie kan een startmoment zijn voor een onderzoeksopdracht in de klas.

Politieke en sociale wetenschappen - communicatie - marketing

gratis - contact

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025

 

Uw leerlingen ontdekken de actualiteit de betekenis achter dure woorden uit het fiscale jargon.

Boekhouden ā€“ economie

gratis | contact | 

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025

Via een leuk kaartspel praten uw leerlingen dynamisch en interactief over prijzen. Zo komen ze terecht in een reĆ«le marktsituatie. We onderbouwen de spelmechanismen als betalingsbereidheid, vraag, aanbod, kosten, evenwichtsprijs en hoeveelheid, consumenten- en producentensurplus,ā€¦ ook met wetenschappelijk-economische inzichten.

Prijsmechanisme - vraag en aanbod

gratis - contact

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025

 

Ce cours met l'accent sur l'utilisation et l'acquisition actives de la langue Ć  travers une multitude dā€™activitĆ©s diffĆ©rentes orientĆ©es vers un usage professionnel. Au cours de cette leƧon, le professeur formera des Ć©quipes d'Ć©tudiants afin de livrer un produit final Ć  une petite ou moyenne entreprise.

gratis - contact

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025

Communiceren in een vreemde taal

Convincing customers. Solving conflicts at work. Reaching consensus. Developing your network. What do you need to conduct these activities successfully in the global business world? You need language, and more specifically English.

gratis - contact

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025

Word, words, words. We worden er zo moe van. Hoe kan een boodschap aantrekkelijker worden gebracht, met minder woorden? Hoe kan beeldmateriaal het gesproken woord efficiĆ«nt ondersteunen? Wat maakt dat een boodschap blijft hangen? Uw leerlingen ontdekken dit in deze workshop.

gratis - contact

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025

Uw leerlingen krijgen een korte inleiding in de marketing. Ze krijgen een theoretisch kader over merken, logo's, huisstijl en rebranding versus restyling. Tevens werken ze een case uit rond restyling (voor Pizzahut - 2022)

Semester 1: woensdag van 10-11.30 uur of op aanvraag

Semester 2: woensdag van 10-11.30 uur of op aanvraag

Gratis - contact

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025

 

Uw leerlingen krijgen een korte toelichting over de communicatie binnen de marketing en een mondelinge oefening in groepjes, waarbij ze een pitch voorbereiden en voorstellen voor een groep.

Semester 1: nooit op woensdag

Semester 2: nooit op woensdag

Gratis - contact

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025

 

Uw leerlingen ondervinden het belang van de commerciƫle psychologie bij het klantgericht en klantvriendelijke argumenteren.

Semester 2: woensdagmiddag maart 2023 - openlesdag

Gratis - contact

 

Deze workshop wordt niet meer aangeboden vanaf het academiejaar 2024-2025