Campus Aalst: info voor personeel
Welkom op de campuspagina voor personeel - jouw bron van praktische informatie over onze campus. 👋 Je vindt hier een overzicht van alle faciliteiten, renovatiewerken of contactgegevens op onze campus.
Met deze info willen we collega's gecentraliseerd wegwijs maken doorheen de gebouwen en diensten op de campus, als aanvulling op de pagina's op het personeelsplatform. Dit is met andere woorden geen exhaustief overzicht, voor meer specifieke info verwijzen we graag door naar de infopagina's op het personeelsplatform. Voor alle recentste nieuwtjes over de campus, verwijzen we uiteraard zoals steeds door naar de nieuwsberichten.
Welkom op onze campus in Aalst!

Op zoek naar een lokaal?
Campus Aalst bestaat uit twee grote zones: het hoofdgebouw, en het labogebouw. Je hierdoor voor de eerste keer navigeren kan uitdagend zijn.
Hieronder vind je een overzicht van de opbouw van de lokaalnummers van de campus zodat je eenvoudig het lokaal vindt waar je moet zijn. We maken je graag wegwijs op onze campus!


Studentenadministratie
De dienst Studentenadministratie heeft zowel een fysieke (1Z16) als een online balie.
Alle contactmogelijkheden en openingsuren vind je hieronder.

Studentenvoorzieningen
De dienst Studentenvoorzieningen, kortweg STUVO, bevindt zich op de tweede verdieping van de campus.
- Sociale dienst en mobiliteit (Katrien Wageman)
- Inclusiecoach (Cheerag Schutyser)
- Teamcoördinator STUVO | ombudswerking, studiebegeleiding en Student facilities (Inge Vandermeiren)
- Studentenwerking (Leen Dellafaille)
- Studentenpsychologie, ombudswerking, zorgcoördinator en vertrouwenspersoon voor studenten (Lien Van den Brande en Chris Bourgeois)

Evenementen
Op campus Aalst kunnen personeelsleden en studenten met al hun vragen omtrent evenementen terecht bij Els Verstichel in lokaal 2Z24.

Dienst planning
Op campus Aalst kunnen personeelsleden en studenten met al hun vragen omtrent planning binnenlopen in lokaal 2Z26.
Dit kan van maandag tot vrijdag tussen 9u en 12u en 13.30u en 16u.
Of contacteer hen telefonisch via 053 72 71 25.
Buiten de openingsuren van de balie kunnen ze online met hun vragen terecht:
- via de contactpagina van de dienst Planning
- via Chatbot Lisa
- via mail: planning.aalst@odisee.be

ICT en Servicedesk
Personeelsleden en studenten kunnen met technische problemen binnenlopen in lokaal 2z38 of kunnen een ticket aanmaken via de Servicedesk.
Mobiliteitsfaciliteiten op onze campus
- Fietsstallingen: 240 overdekte fietsstallingen beschikbaar op verdieping -1.
- Parking: Personeel kan parkeren via ingang B met personeelsbadge.
- Fietsherstelzuil: Voor kleine fietsherstellingen is er een herstelzuil aanwezig.
- Douches en droogruimte: Op de mezzanine boven de sportzaal zijn individuele douches en een droogruimte beschikbaar voor natte kledij en schoenen.

Veelgestelde vragen
-
Odisee kiest voor new way of working: onze campus is ingericht met vrije flexwerkplekken als antwoord op een mix van thuiswerk en naar de campus komen bij personeel. Alle flexwerkplekken ontdek je hieronder.
-
Als student kan je terecht in studeerruimtes op de campus en in de campusomgeving. Er zijn verschillende stille werkruimtes, ruimtes om groepswerk te maken én leercentra. Het overzicht van alle studeerruimtes raadpleeg je hieronder.
-
De interne noodplannen en evacuatierichtlijnen kan je vinden op onderstaande pagina op het personeelsplatform.
Sla zeker ook onze noodnummers op in je telefoon:
- Campus Aalst: 053 77 11 24
-
Op campus Aalst hebben we intern onze campusregeling: het overzicht voor een heel jaar met onze openingsuren opgesplitst per week en dienst. Een erg handig document 👇
-
Op campus Aalst voorzien we een specifieke rookzone in de buurt van de hoofdingang op de eerste verdieping. Je herkent de rookzones aan de gele peukenbakken en signalisatie.
Het is bij wet verboden te roken of te vapen binnen 10 meter van de ingangen aan schoolgebouwen, inclusief hogescholen en universiteiten.
Meer details over de wetswijziging vind je in het campusreglement of via de FOD Volksgezondheid.
-
Het campusreglement kan je via deze link raadplegen. Het reglement geldt voor iedereen die zich begeeft op het terrein van de campus en/of gebruikt wenst te maken van de faciliteiten.
-
Onder ‘evenement’ verstaan we alle activiteiten waarbij externen op onze campus verwacht worden, en waarbij je ondersteuning wenst van één of meerdere campusdiensten.
Wil je een evenement organiseren op campus Aalst? Neem dan contact op met de SPOC (single point of contact) events: Els Verstichel. Zij helpt je graag verder met:- Het reserveren van lokalen, cateringruimtes en vergaderzalen.
- Technische en facilitaire ondersteuning, zoals bewegwijzering en extra materialen (tafels, stoelen, enz.).
- Doorverwijzingen voor aanvragen rond catering, ICT-ondersteuning of Marcom.
Dit draaiboek is een hulpmiddel bij de organisatie van een event op Campus Aalst. Bezorg deze ingevulde aanvraag minstens een maand vooraf via mail Els Verstichel.
Een event kan pas doorgaan na goedkeuring van de campusbeheerder, al dan niet met wijzigingen t.o.v. jouw aanvraag.
Campus Aalst in beeld


