Graduaten DIGITAL - ECTS

Permanente evaluatie, afwezigheids- en evaluatiebeleid, AI

Opleidingen

  • Graduaat in het programmeren
  • Graduaat in het systeem- en netwerkbeheer

Permanente Evaluatie (PE):

Onze opleiding maakt gebruik van "Permanente Evaluatie", waarbij de prestaties van studenten gedurende het academiejaar continu worden beoordeeld. Door regelmatige evaluaties en feedback willen we de leerervaringen en academische prestaties van onze studenten verbeteren.

Evaluatie per opleidingsonderdeel:

  • Regelmatige kennis- en vaardigheidstesten
  • Individuele of groepsprojecten en -opdrachten
  • Actieve deelname en betrokkenheid in de lessen

Voordelen van Permanente Evaluatie:

  • Verbeterde leerervaring
  • Flexibiliteit in beoordeling
  • Betere voorbereiding op de toekomst

Afwezigheidsbeleid

Ons beleid is ontworpen om studenten zoveel mogelijk flexibiliteit te bieden:

  • Geen doktersattesten vereist voor afwezigheid van korte duur 
  • Meldingsplicht: meld je afwezigheid aan je docent voordat de les of evaluatie begint indien de docent dit vraagt.

Evaluatiebeleid

Binnen onze opleiding onderscheiden we twee soorten evaluaties:

Type-A Evaluaties

  • Minimaal twee Type-A evaluaties per opleidingsonderdeel
  • Kunnen ingehaald worden bij afwezigheid
    • Inhaalmomenten vinden standaard plaats in de 8ste week van elk kwartaal op maandag
    • Voor deelname aan het inhaalmoment moet je je inschrijven
    • Voor een inhaalmoment wordt er geen inhaalmoment voorzien 
  • Type-A evaluaties hebben een zwaarder gewicht dan Type-B evaluaties

Type-B Evaluaties

  • Minimaal Ć©Ć©n Type-B evaluatie per opleidingsonderdeel
  • Kunnen niet ingehaald worden bij afwezigheid
    • Er worden geen inhaalmomenten voor georganiseerd
  • Type-B evaluaties hebben een lichter gewicht dan Type-A evaluaties

Bij niet-deelname aan een Type-B evaluatie wordt het aandeel van de Type-A evaluaties vermeerderd met dat van de Type-B evaluatie. Type-B evaluaties die negatief bijdragen aan je eindresultaat worden niet meegeteld. Ze tellen alleen mee als ze een positieve invloed hebben op je eindcijfer.

Elke evaluatie wordt duidelijk aangeduid als Type-A of Type-B. Indien het type ontbreekt, wordt het automatisch als Type-B beschouwd.

Artificiƫle intelligentie (AI)

Gebruik tijdens de les en evaluatiemomenten.

AI

Onze opleiding maakt gebruik van een schaal waarbij het gebruik van AI wordt aangegeven tijdens de les, open leercentrum en evaluaties. Door herhaling van het gebruik ervan willen we de leerervaringen en academische prestaties van onze studenten verbeteren.

Schaal:

1: Geen AI: er mag geen AI gebruikt worden. 

2: Voor brainstorming en structurering: Er mag enkel AI gebruikt worden om je te helpen om te brainstormen rond een taak, of om je werk te structureren en het genereren van ideeƫn om je werk te verbeteren. In jouw oplossing mag er geen rechtstreekse AI-inhoud inzitten.

3: Voor bewerking: Er mag enkel AI gebruikt worden om jouw originele werk te verbeteren en van feedback te voorzien. Je moet zowel jouw originele werk als het (door AI) verbeterde werk indienen.

4: Voor aanvulling: Bepaalde aspecten van jouw werk mogen uitbesteed worden aan AI. Je moet duidelijk aangeven wat je zelf gedaan hebt, en wat van AI komt

5 Wel AI: je mag (of moet) voor alles AI gebruiken. Ook hier moet duidelijk aangegeven worden wat van jezelf komt en wat van AI.

Meer specifieke info hierover voor een bepaalde taak/test zal jouw docent aan jou geven.

Wanneer je toch AI gebruikt voor een taak of test wanneer dit niet is toegestaan volgens de aanwijzingen van jouw docent, wordt dit aanzien als fraude.

Elke evaluatie wordt duidelijk aangeduid met een schaal van 1 t/m 5. Indien de schaal ontbreekt, wordt het automatisch als schaal 1 beschouwd.

AI schaal

AI schaal