Psychologisch eigenaarschap en ondernemen in familiebedrijven
Looptijd
/
Financiering
WU
Onderzoeksproject
Het onderzoek peilt naar de antecendenten en consequenties van collectief psychologisch eigenaarschap - het gevoel dat iets van 'mij' of 'ons' is - in de context van familiebedrijven.
Output van dit project
Het onderzoek mondde reeds uit in publicaties m.b.t. psychologisch eigenaarschap en verscheidene conferentiepapers, waaronder:
- Limits to psychological ownership in the family business; Broekaert, Wouter ; Henssen, Bart; Lambrecht, Johan; Debackere, Koenraad; Andries, Petra Emerald Journal of Family Business Management; 2018; Vol. 8; pp. 196 - 216
- Hoe psychologisch eigenaarschap stimuleren? Maak medewerkers psychologisch eigenaar van de verandering; Vereecken, Hilde; Broekaert, Wouter; Henssen, Bart
- Mens en Management Media & Informaties; HR Square; 2016; iss. 163; pp. 35 - 41