Wie is wie
Kristof Van Rossem
docent Beroepsethiek Business
Profiel
Hoofdwerkplek
Campus Brussel
Warmoesberg 26
1000 Brussel
1000 Brussel
Contactgegevens
- kristof.vanrossem@odisee.be
Werkplekken
Rollen & functies
- Lid Onderwijsteam Bedrijfsmanagement - Campus Brussel
- Lid Onderwijsteam Bedrijfsmanagement - Campus Aalst
- Lid Onderwijsteam Organisatie en Management - Campus Brussel
- Lid Onderwijsteam Toegepaste Informatica - Campus Brussel
- Lid Onderzoeksgroep Bedrijfskunde
- Lid Onderwijsteam Opleiding Bachelor of Business Management - Campus Brussel
Publicaties
Publications - results
Deze informatie is gebaseerd op de Lirias data. Voor meer informatie ga naar lirias (opens in a new window)
-
[Who would suffer this child in the cold? History and diagnosis during a Socratic dialogue]. (opens in a new window)Rev Belge Med Dent (1984); 2002; Vol. 57; iss. 4; pp. 278 - 291
-
Zo gezegd zo gedaan. Trainen in integriteit (opens in a new window)Ethische perspectieven: nieuwsbrief van het Overlegcentrum voor Ethiek ; 2005; Vol. 15; iss. 1; pp. 34 - 46
-
Socratisch filosoferen met jongeren deel 2 (opens in a new window)Filosofie ; 2009; Vol. 19; iss. 6; pp. 58 - 62
-
Vijf tips voor een leven vol humor (opens in a new window)Filosofie ; 2016; Vol. 26; iss. 4; pp. 30 - 35
-
Socrates in prison. Socratic dialogues with prisoners (opens in a new window)Philosophical Practice ; 2017; Vol. 12; iss. 3; pp. 1980 - 1991
-
What is a socratic dialogue? (opens in a new window)Filosofie ; 2006; Vol. 16; iss. 1; pp. 48 - 51
-
Niet voor rede vatbaar? De Aristote-les over hoe omgaan met 'radicaliserende' (moslim) jongeren (opens in a new window)Filosofie; 2018; Vol. 28; iss. 1; pp. 45 - 49
-
Filosofisch communiceren met kinderen (opens in a new window)Pedagogiek in Praktijk ; 2013; iss. 71; pp. 18 - 23
-
De socratische methode achter de tralies. Filosofische gesprekken met gedetineerden. Deel 2: Herstel en slot (opens in a new window)Filosofie ; 2007; Vol. 17; iss. 2; pp. 47 - 51
-
Socratisch filosoferen met jongeren deel 1 (opens in a new window)Filosofie ; 2009; Vol. 19; iss. 5; pp. 42 - 46
-
Het socratisch tweegesprek (opens in a new window)Filosofie en Praktijk ; 2012; Vol. 33; iss. 3; pp. 123 - 129
-
Vraag Raak! De kunst van effectieve vragen stellen (opens in a new window)Tijdschrift voor remedial teaching; 2024; Vol. 32; iss. 1; pp. 19 - 21
-
The extraction of truth: apropos of the Socratic dialogue (opens in a new window)Revue belge de mƩdecine dentaire. Belgisch tijdschrift voor tandheelkunde; 2002; Vol. 57; iss. 4; pp. 257 - 277
-
Narrenwijsheid (opens in a new window)Filosofie ; 2004; Vol. 14; iss. 2; pp. 15 - 19
-
Que es un dialogo Socratico? (opens in a new window)Pack-en-Redes. Revista Digital del CEP de Alcala de Guadaira ; 2009; Vol. 1; iss. 9; pp. 0 - 10
-
Que es un dialogo Socratico (opens in a new window)Pack-en-Redes. Revista Digital del CEP de Alcala de Guadaira ; 2011; Vol. 1; iss. 9
-
Meeting Socrates (opens in a new window)Philosophical Practice ; 2014; Vol. 9; iss. 1; pp. 1344 - 1351
-
Passie voor verandering. Over het denken van Rosi Braidotti (opens in a new window)Filosofie ; 1999; Vol. 9; iss. 3; pp. 18 - 21
-
Passie voor verandering. Over het denken van Rosi Braidotti (opens in a new window)VMT Vlaams Marxistisch Tijdschrift ; 1999; Vol. 33; iss. 3; pp. 69 - 74
-
De extractie van de waarheid, over het socratisch gesprek (opens in a new window)Belgisch Tijdschrift voor Tandheelkunde ; 2002; Vol. 57; iss. 4; pp. 257 - 277
-
Voortdurend begeren. Filosofie, filosoferen en het socratisch gesprek (opens in a new window)Filosofie ; 2001; Vol. 11; iss. 2; pp. 38 - 39
-
Horzels op een paard. Het socratisch gesprek in het vormingswerk (opens in a new window)Vorming: Vaktijdschrift voor Volwasseneneducatie en Sociaal-cultureel Werk ; 2001; Vol. 16; iss. 3; pp. 159 - 187
-
Hoe leit dit kindeken. Anamnese en diagnose in een socratisch gesprek (opens in a new window)Belgisch Tijdschrift voor Tandheelkunde ; 2002; Vol. 57; iss. 4; pp. 278 - 292
-
De socratische methode achter de tralies. Filosofische gesprekken met gedetineerden. Deel 1: Misdaad en straf (opens in a new window)Filosofie ; 2007; Vol. 17; iss. 1; pp. 35 - 40
-
De socratische methode achter de tralies. Filosofische gesprekken met gedetineerden (opens in a new window)Metanoia ; 2006; iss. 4; pp. 45 - 64
-
Como dirigir un dialogo socratico (opens in a new window)El metodo socratico hoy ; 2017; pp. 139 - 157escolar y mayo; MadridISBN: 978-84-16020-82-9
-
Woekerend denken. Filosoferen in een volkshogeschool (opens in a new window)Filosoof in de praktijk ; 2000; pp. 56 - 68Crapels, Olga; Karssing, EdgarVan Gorcum; AssenISBN: 90-232-3507-X
-
Hoe socratisch is een filocafƩ? (opens in a new window)Het filosofisch cafƩ in acht vragen ; 2012; pp. 53 - 73Garant; AntwerpenISBN: 9789085750444
-
Waarom lachen we? (opens in a new window)Wat had je gedacht? Leidraad voor filosoferen met jongeren ; 2008; pp. 99 - 114De Swaef, Goedele; Van Rossem, KristofPlantyn; MechelenISBN: 978-90-301-8072-2
-
Le dialogue socratique en pratique (opens in a new window)Socrate Ć l'Agora. Que peut la parole philosophique? ; 2017; pp. 63 - 77VRIN; ParisISBN: 978-2-7116-2764-6
-
Wilt u gestoord worden? Diagnose, anamnese, elenchus (opens in a new window)Het socratisch gesprek ; 2003; pp. 264 - 279Delnoij, Jos; van Dalen, WiegerDamon; BudelISBN: 90-5573-415-2
-
Socratisch beraad (opens in a new window)In gesprek blijven over goede zorg ; 2014; pp. 96 - 112Van Dartel, Hans; Molewijk, BertBoom; AmsterdamISBN: 9789461055101
-
How to lead a socratic dialogue (opens in a new window)Understanding the other and oneself ; 2018; pp. 67 - 80Staude, Detlef; Ruschmann, EckartCambridge Scholars Publishing; Newcastle upon TyneISBN: 1-5275-0548-0
-
The art of questioning in the classroom (opens in a new window)Undervisa! LƤrarens didaktiska nycklar; 2024; pp. 171 - 183Gleerups Utbildning AB; MalmƶISBN: 9789151110721
-
Het Filosofisch Gesprek (opens in a new window)Filosofie op School. Handboek vakdidactiek filosofie.; 2021; pp. 191 - 213Berendsen, Desiree; Kienstra, Natascha; Poortier, Kirsten; Rombout, FloorBoom; AmsterdamISBN: 9789024431359
-
Filosoferen met jongeren (opens in a new window)Kluwer; AntwerpenISBN: 90-5583-845-4
-
Leerling of bekeerling. Radicalisering bespreken in de klas (opens in a new window)Acco; LeuvenISBN: 978-94-6344-030-1
-
The Philosophical Conversation. The Basics (opens in a new window)John Hunt PublishersISBN: 1803412712
-
Het filosofisch gesprek. De basis. (opens in a new window)LannooCampus + ISVW Uitgevers; Leuven/LeusdenISBN: 9789401467773
-
Vraag Raak! Bewust vragen stellen in communicatie (opens in a new window)Lannoo Campus; LeuvenISBN: 9789401487436
-
Langer, harder of anders werken? Arbeidscultuur van de toekomst (opens in a new window)Tertio; AntwerpenISBN: 978-9078351-085
-
Op doorreis. Nomadisch denken in de 21ste eeuw (opens in a new window)Boom; AmsterdamISBN: 90-8506-005-2
-
Wat had je gedacht? Leidraad voor filosoferen met jongeren (opens in a new window)De Swaef, Goedele; Van Rossem, KristofPlantyn; MechelenISBN: 978-90-301-8072-2