Wie is wie
Pieter Tijtgat
Verantwoordelijke Onderzoeksgroep Onderwijs en Coördinator Wetenschapscommunicatie
Profiel
Hoofdwerkplek
Campus Brussel
Warmoesberg 26
1000 Brussel
1000 Brussel
Contactgegevens
- pieter.tijtgat@odisee.be
Rollen & functies
- Lid Onderzoeksgroep Onderwijs
Publicaties
Publications - results
Deze informatie is gebaseerd op de Lirias data. Voor meer informatie ga naar lirias (opens in a new window)
-
STEMfluence / Amper Slim: Role Models on Social Media Encourage STEM-carriers (opens in a new window)Creative Colisions Programme; 2018; pp. 68 - 68Ecsite Annual Conference 2018, Date: 2018/06/07 - 2018/06/09, Location: Geneva
-
Krachtig leren, dat doe je met je brein (opens in a new window)Fintraindag 2018; 2018Fintrain-netwerkdag FOD financiën, Location: Brussels
-
Wat doen we met ons BREIN in het BEWEGINGSONDERWIJS? (opens in a new window)Congres voor Lerarenopleiders: 'Professionaliseren IN en DOOR onderzoek', Date: 2016/02/04 - 2016/02/05, Location: Brussel
-
STEM Amper Slim af op de toekomst van je leerlingen! (opens in a new window)VOB-VELEWE-VLA; 2018; pp. 19 - 1924ste Vlaams Congres van Leraars Wetenschappen, Date: 2018/11/17 - 2018/11/17, Location: Heverlee
-
Wat directeurs over neurowetenschappen kunnen leren om het leren op school te bevorderen (opens in a new window)Directiecongres secundair onderwijs bisdom Antwerpen, Date: 2019/02/21 - 2019/02/21, Location: Blankenberge
-
Are postural adjustments in catching equilibrium control or movement support? (opens in a new window)20th World Congress of the International Society for Posture and Gait Research (ISPGR) / Gait & Mental Function, Date: 2012/06/24 - 2012/06/28, Location: Trondheim
-
Amper Slim, hoe maak je jongeren warm voor STEM? (opens in a new window)School ♡ onderzoek. Interactieve inspiratiedag voor leraren en onderzoekers, Location: Brussel
-
The influence of advance knowledge of ball speed on postural adjustments in one-handed catching (opens in a new window)20th World Congress of the International Society for Posture and Gait Research (ISPGR) / Gait & Mental Function, Date: 2012/06/24 - 2012/06/28, Location: Trondheim
-
Lateral is not three-dimensional interception: a test of the required velocity model in unconstrained real catching (opens in a new window)Progress in Motor control VII (PMC), Date: 2009/07/23 - 2009/07/25, Location: Marseille
-
Adaptations to expected and unexpected visual occlusions in interceptive actions (opens in a new window)Symposium van de Vereniging voor Kinesiologie (VK), Date: 2010/01/01 - 2010/01/01, Location: Antwerpen
-
The contribution of stereo vision to the control of braking (opens in a new window)European Workshop on Movement Science (EWOMS), Date: 2007/05/31 - 2007/06/02, Location: Amsterdam
-
The influence of stress and muscle fatigue on implicitly and explicitly learned motor skills (opens in a new window)European Workshop on Movement Science (EWOMS), Date: 2007/05/31 - 2007/06/02, Location: Amsterdam
-
Fitte hersenen. Over de relatie bewegen, brein, leren bij kinderen (opens in a new window)Neuro-interessegroep: De invloed van bewegen op cognitie, Date: 2015/03/14 - 2015/03/14, Location: Gent
-
Fitte hersenen (opens in a new window)BVLO-studiedag, Date: 2015/11/13 - 2015/11/13, Location: Gent
-
In youngsters we trust: wetenschap en techniek populair maken vóór, maar ook dóór jongeren (opens in a new window)WTC vakconferentie, Date: 2018/04/16 - 2018/04/16, Location: Wageningen
-
Spatial and temporal accuracy do not emerge simultaneously during the learning of a one-handed catch (opens in a new window)Conference of North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity (NASPSPA), Date: 2008/01/01 - 2008/01/01, Location: Niagara Falls
-
Science communication, from mouse to elephant (opens in a new window)EUSEA annural conference, Date: 2017/05/29 - 2017/05/30, Location: Leuven, Belgium
-
Amper Slim: een toekomst voor iedereen?! (opens in a new window)Studiedag Provincie Vlaams-Brabant over de aansluiting van onderwijs op de arbeidsmarkt, Date: 2018/10/11 - 2018/10/11, Location: Leuven
-
The contribution of visual information to human brake behaviour (opens in a new window)12th Bi-annual of the Association des Chercheurs en Activités Physiques et Sportives (ACAPS), Date: 2007/10/31 - 2007/11/02, Location: Leuven
-
Are postural adjustments in catching equilibrium control or movement support? (opens in a new window)Symposium van de Vereniging voor Kinesiologie (VK), Date: 2011/01/01 - 2011/01/01, Location: Gent
-
Breinwijs (opens in a new window)ResearchED België, Date: 2021/10/23 - 2021/10/23, Location: Mechelen
-
SPRINT mee voor onderbenut STEM-potentieel (opens in a new window)Netwerkevent WeCom - Doelgroepen bereiken, Location: Brussel
-
Breinwijs (opens in a new window)ResearchED Nederland 2020, Date: 2020/01/11 - 2020/01/11, Location: Nijkerk
-
Differences in performance and kinematics when catching under block versus random temporal constraints (opens in a new window)2nd International Congress of Complex Systems in Sport (ICCSS) / 10th European Workshop of Ecological Psychology (EWEP), Date: 2008/01/01 - 2008/01/01, Location: Madeira
-
Krachtig leren, dat doe je met je brein. Over de rol die neurowetenschappelijk onderzoek kan betekenen voor het onderwijs (opens in a new window)School ♡ onderzoek. Interactieve inspiratiedag voor leraren en onderzoekers, Date: 2019/02/14 - 2019/02/14, Location: Brussel
-
Beter leren door bewegen? (opens in a new window)School of Education studiedag, Date: 2013/10/04 - 2013/10/04, Location: Mechelen
-
Fitte hersenen. Over de relatie bewegen, brein, leren (opens in a new window)studiedag van de Vlaamse Onderwijsraad (VLOR): Neurowetenschap en onderwijs: wat kunnen we voor elkaar betekenen?, Date: 2013/04/26 - 2013/04/26, Location: Brussels
-
Powerfull learning, a neuroscientific approach (opens in a new window)Kick Off event The Brainery, Date: 2017/02/27 - 2017/02/27
-
Neuromythes (opens in a new window)Talentennetwerkdag Provinciaal Vormingscentrum Antwerpen, Date: 2017/04/19 - 2017/04/19, Location: Malle
-
Implicit and explicit learning in darts (opens in a new window)Symposium van de Vereniging voor Kinesiologie (VK), Date: 2006/09/20 - 2006/09/20, Location: Antwerpen
-
The contribution of visual information to human brake behaviour (opens in a new window)Symposium van de Vereniging voor Kinesiologie (VK), Date: 2007/11/30 - 2007/11/30, Location: Gent
-
Amper Slim als optie voor de toekomst van je leerlingen (opens in a new window)Studiedag Provincie Vlaams-Brabant over de aansluiting van onderwijs op de arbeidsmarkt, Date: 2018/10/11 - 2018/10/11, Location: Leuven
-
Krachtig leren, dat doe je met je brein (opens in a new window)Pedagogische studiedag OLVC Antwerpen, Date: 2019/02/01 - 2019/02/01, Location: Antwerpen
-
Wat kunnen we beter leren door cognitief neurowetenschappelijk onderzoek? (opens in a new window)studienamiddag vakgroep Onderwijskunde Universiteit Gent, Date: 2019/03/15 - 2019/03/15, Location: Gent
-
Krachtig Leren. Cognitief-neurowetenschappelijk bekeken (opens in a new window)VLOR-studienamiddag: Neurowetenschap en onderwijs, Date: 2015/04/29 - 2015/04/29, Location: Brussel
-
De lerarenopleider als debater over de rol die neurowetenschappen kan betekenen voor het onderwijs (opens in a new window)VELOV, Date: 2015/02/26 - 2015/02/26, Location: Hasselt
-
De lerarenopleider als bruggenbouwer tussen neurowetenschappen en onderwijs: symposium (opens in a new window)VELOV, Date: 2015/02/26 - 2015/02/26, Location: Hasselt
-
De lerarenopleider als onderzoeker van neurowetenschappen voor het onderwijs (opens in a new window)VELOV, Date: 2015/02/26 - 2015/02/26, Location: Hasselt
-
The teacher and the brain. Towards a conceptual framework to understand the meaning of neuroscience for education (opens in a new window)EAPRIL, Date: 2015/11/24 - 2015/11/27, Location: Luxembourg
-
Pieter Tijtgat over het brein (opens in a new window)Buiten de krijtlijnen; 2021
-
Preken voor eigen stem (opens in a new window)De Standaard; 2019; pp. 40 - 40
-
Win lespakket Waar is Brainy? (opens in a new window)Klasse voor Leerkrachten; 2016Anschütz, Govert; De Smedt, Bert; Vloeberghs, Lijne; Van Camp, Tinne; Malfait, Catherine
-
De Odifiks-club van Odisee (opens in a new window)Cerascoop; 2016
-
Brain Gym (opens in a new window)Klik, Inspiratie & informatie voor professionals en professionals in opleiding, met focus op de wereld van het jonge kind [0-12 jaar]; 2016
-
Gentse hogeschool lanceert digitaal wetenschapssprookje (opens in a new window)Het Laatste Nieuws; 2020
-
Maak dan slimme invulboeken (opens in a new window)De Standaard; 2022
-
Interactieve tentoonstelling MisVerstand (opens in a new window)Anschütz, Govert; De Smedt, Bert; Vloeberghs, Lijne; Van Camp, Tinne; Malfait, Catherine
-
neuromythes.odisee.be (opens in a new window)http://neuromythes.odisee.be/; 2016Van Camp, Tinne; Vloeberghs, Lijne; De Smedt, Bert
-
Studenten delen stressballetjes uit aan leraren (opens in a new window)Het Laatste Nieuws ; 2016; iss. 21; pp. 17 - 17
-
Studenten Odisee verspreiden hersenstressballetjes in Wase leraarskamers (opens in a new window)Het Nieuwsblad ; 2016; iss. 21; pp. 17 - 17
-
Pump up the brain! (opens in a new window)Eos Magazine ; 2015; iss. 10; pp. 117 - 117
-
De prinses die alles weten wou (opens in a new window)Van Passel, Mandy; Van den Bunder, Carlo
-
Scientific Playground (opens in a new window)Van Wichelen, Ruth; De Winter, Bart
-
Studenten delen hersenstressballetjes uit (opens in a new window)Rondom ; 2016; iss. 22
-
Fun met wetenschap in Odisee (opens in a new window)Het Laatste Nieuws; 2017
-
“Wetenschap en wiskunde kunnen echt wel leuk zijn” (opens in a new window)Gazet van Antwerpen ; 2016; pp. 31 - 31Tijtgat, Pieter; De Schepper, Nele
-
Wetenschap en wiskunde zijn fun! (opens in a new window)Het Nieuwsblad ; 2016; pp. 7 - 7Tijtgat, Pieter; De Schepper, Nele
-
Odisee laat kids experimenteren op Dag van de Wetenschap (opens in a new window)Het Laatste Nieuws; 2017Tijtgat, Pieter; Verwimp, Wim
-
De Vlaamse Wetenschapsagenda 2018 (opens in a new window)Tency, Inge; Tijtgat, Pieter; et al.,
-
Studiedag VLOR over inzichten van neurowetenschappen pakt ook onderwijsmythes aan (opens in a new window)Metro online #world; 2015De Smedt, Bert; Van Camp, Tinne; Vloeberghs, Lijne; Tijtgat, Pieter
-
Kijk eens diep met je ogen (opens in a new window)Bewegingswetenschap in beweging: een bloemlezing uit 100 jaar sportwetenschappelijk onderzoek aan de Universiteit Gent ; 2007; pp. 53 - 55Lenoir, Matthieu; Philippaerts, RenaatVakgroep Bewegings- en Sportwetenschappen; GentISBN: 9789078836025
-
To know or not to know: adaptations to expected and unexpected visual occlusions in interceptive actions (opens in a new window)Studies in Perception and action XI ; 2011; pp. 99 - 104Charles, Eric P; Smart, L JamesTaylor & Francis; New YorkISBN: 1848729766
-
Actief leren (opens in a new window)Krachtig leren, cognitief neurowetenschappelijk benaderd ; 2015; pp. 73 - 88ACCO; Leuven / Den HaagISBN: 978-94-6292-179-5
-
Breinwijs. Over de rol die neurowetenschappen kan beteken voor het onderwijs (opens in a new window)Beleid voeren in het onderwijs. Leerlingen vandaag. Anders dan vroeger?; 2019; pp. 64 - 79De Man, Luc; Steensels, WillyPoliteia; BrusselISBN: 978-2-509-03546-2
-
Epiloog (opens in a new window)Krachtig leren, cognitief neurowetenschappelijk benaderd ; 2015; pp. 89 - 90ACCO; Leuven / Den HaagISBN: 978-94-6292-179-5
-
Cognitieve neurowetenschappen en onderwijs: over een kloof en bouwstenen voor een brug (opens in a new window)Krachtig leren, cognitief neurowetenschappelijk benaderd ; 2015; pp. 13 - 25ACCO; Leuven / Den HaagISBN: 978-94-6292-179-5
-
Advance knowledge effects on kinematics of one-handed catching (opens in a new window)Sport en Geneeskunde: the Flemish/Dutch journal of sports medicine ; 2010; Vol. 43; pp. 32 - 33
-
The contribution of stereo vision to the control of braking (opens in a new window)Accident Analysis and Prevention ; 2008; Vol. 40; iss. 2; pp. 719 - 24
-
Mythes over hersenen van leerlingen zijn hardnekkig (opens in a new window)Klasse voor Leerkrachten; 2016
-
Advance knowledge effects on kinematics of one-handed catching (opens in a new window)Experimental Brain Research ; 2010; Vol. 201; iss. 4; pp. 875 - 84
-
To know or not to know: influence of explicit advance knowledge of occlusion on interceptive actions (opens in a new window)Experimental Brain Research ; 2011; Vol. 214; iss. 4; pp. 483 - 90
-
Fitte hersenen… Over de relatie bewegen, brein, leren (opens in a new window)Tijdschrift voor Lichamelijke Opvoeding ; 2015; Vol. 245; iss. 1; pp. 12 - 16
-
Leg je rechterhersenhelft over je linkerhersenhelft en beweeg en beweeg en beweeg… (opens in a new window)Tijdschrift voor Lichamelijke Opvoeding ; 2015; Vol. 247; iss. 3; pp. 13 - 15
-
Move it, tape it, watch it, scroll it, save it, use it? De rol van videofeedback in de lerarenopleiding Lichamelijke Opvoeding (opens in a new window)Tijdschrift voor Lichamelijke Opvoeding ; 2014; Vol. 242; iss. 2; pp. 22 - 25
-
Postural Adjustments in Catching: On the Interplay Between Segment Stabilization and Equilibrium Control (opens in a new window)Motor Control ; 2013; Vol. 17; iss. 1; pp. 48 - 61
-
Implicit advance knowledge effects on the interplay between arm movements and postural adjustments in catching (opens in a new window)Neuroscience Letters ; 2012; Vol. 518; iss. 2; pp. 117 - 21
-
Wist wetenschap jouw buikgevoel uit in de klas? (opens in a new window)Klasse voor Leerkrachten; 2023; pp. 52 - 57
-
De prinses die alles weten wou (opens in a new window)Pieter Tijtgat en Odisee vzw; BrusselISBN: 9789464513196
-
Krachtig leren, cognitief neurowetenschappelijk benaderd (opens in a new window)Dammekens, Els; Lafosse, Christophe; De Smedt, BertACCO; Leuven / Den HaagISBN: 978-94-6292-179-5