IT Service desk medewerker (front- and backoffice)

Afbeelding

Odisee is dĆ© co-hogeschool van Vlaanderen en Brussel, omdat ze 100% wil inzetten op co-creatie. Bij Odisee denken en doen we zoveel mogelijk ā€˜in coā€™.

Studenten, docenten, onderzoekers, bedrijven Ć©n de maatschappij: we werken samen aan een boeiend onderwijsproject. We bundelen onze krachten om de complexe uitdagingen van vandaag aan te pakken ā€“ binnen de hogeschool Ć©n op de werkvloer van onze werkveld- en bedrijfspartners. Op die manier stomen we jongeren Ć©n volwassenen klaar voor een steeds sneller veranderende maatschappij.

Onze hogeschool omarmt verschillen en diversiteit. Ze wil samen met studenten, bedrijven en andere partners experimenteren en ondernemen. Ze is gericht op levenslang leren en duurzaam praktijkgericht onderzoek, waar de maatschappij ook echt iets mee is.

De dienst  Information management van Odisee telt een 60-tal vaste medewerkers verspreid over de campussen in Aalst, Brussel, Gent en Sint-Niklaas. Ze bestaat uit 4 teams: Education Technology (ICTO en BIB), IT-Service desk, IT-Operations en IT-Development. Elk team wordt aangestuurd door een leidinggevende die rapporteert aan de overkoepelende manager.  

Voor de ondersteuning van het service desk team zijn we op zoek naar een Service desk/backoffice medewerker in een verhouding van 60/40.  Je zal deel uitmaken van een team van een 15-tal collegaā€™s over de campussen heen waarvan 3 medewerkers op de campus Aalst. Naast ondersteuning ben je ook verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van digital-signage oplossing en de kennisdatabank. 

Taakinhoud 

  • Je behandelt incidenten en service aanvragen van eindgebruikers in een eerste- en tweede lijnscontext,  zowel ter plaatse bij de gebruiker als op afstand via de beschikbare tools. Je blijft eigenaar van het incident tot de call afgesloten is. Je verzorgt de logging van de interventie in de digitale ticketing omgeving.
  • Je werkt nauw samen met de collegaā€™s van de tweede en/of derde  lijnsupport en geeft accurate en correcte informatie door naar het volgende niveau.
  • Je installeert PCā€™s, laptops, printers, ā€¦ ten behoeve van eindgebruikers, klaslokalen en laboā€™s.
  • In overleg met de licentiebeheerder installeer je software op eindgebruikerstoestellen volgens de gemaakte afspraken en de noden van de gebruiker. 
  • Je beheert (volgens de richtlijnen van het operations team en de security officer) een deel van de toegangsrechten van eindgebruikers naar toepassingen en servers.
  • In overleg met de image coƶrdinator maak je installatie-modules aan op de centrale configuratie manager (Microsoft SCCM) ten behoeve van eigen of algemene installaties.  
  • Mogelijk specialiseer je je in Ć©Ć©n of meerdere domeinen/installaties/toepassingen.
  • Je documenteert problemen en hun oplossing ten behoeve van de collegaā€™s.
  • Je biedt ondersteuning aan de logistieke en administratieve opvolging van de dienst IM (ticketing systeem, inventarisatie, documentatie, standaardisatie, ..).
  • Je hebt een proactieve inbreng ter stroomlijning en verbetering van de informatica-installatie van de instelling.
  • Je krijgt back office taken zoals onder andere het beheer van de kennisartikel-omgeving en beheer van de digital signage oplossing waarvoor je technisch contactpersoon bent.

Profiel 

  • Je beschikt over een bachelor diploma in een richting met ruime aandacht voor ICT (technisch) of hebt minstens 5 jaar relevante ervaring in een soortgelijke functie.
  • Je bent klantgericht, neemt eigenaarschap en bent pas tevreden als het probleem voor de eindgebruiker is opgelost.
  • Je hebt een brede kennis van en interesse voor  ICT- gerelateerde onderwerpen (zowel hardware als software).
  • Je beheerst het Nederlands zeer goed en beschikt over een goede kennis van het Engels.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en je kan vlot technische zaken in verstaanbare tekst omzetten.
  • Je werkt nauwgezet.
  • Je bent in staat structuur aan te brengen waar nodig.
  • Je kan zowel zelfstandig als in team werken.
  • Je bent stressbestendig en assertief.
  • Je bent bereid tot permanente bijscholing.
  • Je bent bereid om te werken in een flexibel uurrooster en om eventueel ingeschakeld te worden in een beperkt permanentiesysteem (weekends, verlofperiodes, ..).

Ons aanbod 

  • Een boeiende, gevarieerde job vol interessante contacten en mogelijkheden om je talenten en competenties aan te scherpen, onder andere door een sterke investering in een persoonlijk opleidingstraject.
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur als bediende met na verloop van tijd een overstap naar een statutaire aanstelling.
  • Verloning overeenkomstig graad B1 of B2 (salarisschaal 581, 582 of 592) naargelang de voorgelegde relevante ervaring.
  • Nuttige beroepservaring opgedaan buiten het onderwijs kan worden opgenomen in de geldelijke anciĆ«nniteit, voor zover ze relevant is voor de functie in de hogeschool en ze schriftelijk bewezen wordt.
  • Voltijdse tewerkstelling van 38u per week.
  • De opdracht wordt in hoofdzaak uitgeoefend op campus Aalst met sporadische verplaatsingen naar andere campussen.Sporadisch thuiswerk is mogelijk.
  • Wij bieden je een aantal bijkomende voordelen, zoals de terugbetaling woon-werkverkeer met het openbaar vervoer, fietsvergoeding, connectiviteitsvergoeding, voordelen en kortingen via de Samenaankoop KU Leuven en de Lerarenkaart, gunstige aansluitingsvoorwaarden hospitalisatieverzekering, interessante verlofregeling, .... 

Selectieprocedure 

Kandidaten worden gescreend op basis van CV en motivatiebrief. De kandidaten die op basis van deze screening het meest aan het beschreven profiel beantwoorden worden uitgenodigd voor een praktische proef en een interview. 

Bijkomende inlichtingen 

Inhoudelijke informatie kunt u via e-mail verkrijgen bij  Jan Vanneste, manager IT service desk en IT operations, jan.vanneste@odisee.be.    

Bijkomende inlichtingen zijn te verkrijgen op de personeelsdienst via personeelsadministratie@odisee.be.

De diensten van de hogeschool zijn gesloten van 11 juli tot en met 15 augustus.

 

  • Diversiteit? Ja!

    Odisee voert een actief diversiteitsbeleid. Verschillen tussen mensen op het vlak van afkomst, leeftijd, gender, cultuur, religie, geaardheid of fysieke uitdaging beschouwen we als een verrijking. We zijn steeds op zoek naar collega's met ervaringen en competenties die dit ondersteunen.

Vervoeg ons team

Is dit een job voor jou?

3 personen aan tafel